Veelgestelde vragen

Hieronder volgen een aantal veelgestelde vragen met betrekking tot zeeuwindstroom.

Ik heb nog een vast contract bij mijn huidige leverancier, kan ik dan overstappen?

Ja, dat kan.

U kunt overstappen via de website van onze leverancier om. U krijgt dan eerst te zien hoeveel u per jaar zult gaan betalen. Hierna beslist u of u wilt overstappen. Wij zeggen uw huidige contract op en zorgen ervoor dat u een nieuw contract ontvangt via om. De levering van Zeeuwindstroom zal vervolgens starten aan het einde van uw lopende contract. Zo voorkomt u een eventuele overstapboete van uw huidige leverancier. Liever eerst persoonlijk contact? Dat kan ook, stuurt u daarvoor een e-mail naar: info@zeeuwindstroom.nl, of bel: 0118 - 476 550.

Er kan een situatie zijn waarin u ervoor kiest de boete voor lief te nemen en toch over te stappen. Bijvoorbeeld omdat dat alsnog voordeliger is, of omdat u graag 100% groene en Zeeuwse stroom afneemt. Hieronder vindt u voor 2016 de hoogte van de overstapboetes (wettelijk vastgesteld):

Stroom, tot 10.000 kWh : €25,-

Gas, tot 5000 m³ : €25,-

Ik ben nu klant bij Greenchoice, kan ik dan overstappen?

Ja, dat kan.

Als u bij Greenchoice een variabel contract heeft gaat dit iets sneller dan bij een vast contract, maar in beide gevallen is het mogelijk. U kunt direct overstappen via de website van onze leverancier om. U krijgt dan eerst te zien hoeveel u per jaar zult gaan betalen. Hierna beslist u of u wilt overstappen. Wij zeggen uw huidige contract op en zorgen ervoor dat u een nieuw contract ontvangt via om. De levering van Zeeuwindstroom zal vervolgens starten op het door u aangegeven moment, of indien u een vast contract heeft aan het einde van uw lopende contract. Zo voorkomt u een eventuele overstapboete van uw huidige leverancier. Liever eerst persoonlijk contact? Dat kan ook, stuurt u daarvoor een e-mail naar: info@zeeuwindstroom.nl, of bel: 0118 - 476 550. 

Waarom biedt Zeeuwindstroom geen vaste contracten?

Zeeuwind denkt dat u met de variabele prijs op lange termijn het voordeligst uit bent. Ook de contracten van onze windturbines hebben korte looptijden, meestal een jaar. Zo profiteren we maximaal van ontwikkelingen in de markt.

Kan ik ook gas afnemen?

Ja, dat kan.

Let op, dit is géén Zeeuwindgas, maar vergroend gas dat leverancier om elders betrekt. U kunt uw Zeeuwindstroom en gas dus afnemen bij dezelfde leverancier. U ontvangt dan ook maar één factuur, wel zo makkelijk!

Om u aan te melden voor gas gaat u naar de website van om. U krijgt dan eerst te zien hoeveel u per jaar zult gaan betalen. Hierna beslist u of u wilt overstappen. Wij zeggen uw huidige contract op en zorgen ervoor dat u een nieuw contract ontvangt via om. De levering van gas zal vervolgens starten aan het einde van uw lopende contract. Zo voorkomt u een eventuele overstapboete van uw huidige leverancier. Liever eerst persoonlijk contact? Dat kan ook, stuurt u daarvoor een e-mail naar Nathalie Pakvis: info@zeeuwindstroom.nl, of bel: 0118 - 476 550.

Ik heb zonnepanelen aangeschaft, hoe werkt dat met Zeeuwindstroom?

Als u Zeeuwindstroom afneemt via om en u heeft zonnepanelen, dan zijn de normale salderingsregels van toepassing. Mocht u meer terugleveren dan uw eigen verbruik, dan ontvangt u voor elke teruggeleverde kWh die uw eigen verbruik overstijgt het kale leveringstarief inclusief BTW, maar exclusief Energiebeslasting en Opslag Duurzame Energie (ODE).

Hier vindt u meer informatie over vergoedingen voor teruglevering bij Duurzame Energie Unie.

Meer weten over Zeeuwindstroom?

Zeeuwindstroom Wat kost Zeeuwindstroom?